Кулинарни изкушения от Надя

Кулинарни изкушения от Надя

понеделник, 29 октомври 2012 г.

ЛЮБИМАТА МИ КАРТОФЕНА ЯХНИЯ






Днес ще споделя в рубриката " Българска традиционна кухня" своята рецепта за картофена яхния. Обичаме много да си похапваме у дома от тази така вкусна българска гозба и честичко я приготвям. Продуктите, които ще посоча като грамаж са ориентировъчни. Според вашия вкус и предпочитания можете да ги увеличите или намалите. А ето и рецептата:

Необходими продукти:

1 кг картофи
1 глава кромид лук
1 домат
400 мл вода
олио
сол на вкус
1 чаена лъжичка магданоз ( пресен или сушен)
1 супена лъжица млян червен пипер
черен пипер по желание


Начин на приготвяне:

Обелете, измийте и нарежете на ситно лука. В тенджера налейте олио, така че да покрие леко дъното. Загрейте на слаб огън мазнината и изсипете лука. Покрийте с капак и задушавайте, докато лука поомекне.


Обелете, измийте и нарежете на едри кубчета картофите.


Изсипете ги при лука и отново похлупете с капак, за да се задушат и картофите.


Измийте и нарежете на ситно домата.


Когато картофите поомекнат, изсипете 1 супена лъжица червен пипер. Разбъркайте добре и добавете доматите.


Прибавете чубрицата, солта, черния пипер и магданоза и разбъркайте. Налейте студена вода ( около 400 мл), така че водата да покрие картофите.



Похлупете с капак и гответе на тих огън до готовност. Сервирайте яденето топло.




За любителите на лютивичкото препоръчвам в допълнение с яхнията пърлива чушка :))).




ПРИЯТЕН АПЕТИТ!!! :)))








58 коментара:

  1. Супер е за постна гозба! Винаги си я приготвям точно така. ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Днес изпробвах рецептата ти, чудесна е! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, Зори! Надявам се, че ще се довериш и на други мои рецепти и ще споделиш резултата!

    Поздрави и приятна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Polu4i se dobre,slojix 4ubrica na oko i malko kopur.Blagidarq i proruljavai v su6tiq dux.Pozdravi ot españa!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти !!!Радвам се ,че открих този блог мисля,че ще ми е много полезен.

    ОтговорИзтриване
  6. Поздравления за хубавия блог. Благодаря и за снимковия материал от полза е!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря на всички за милите коментари! Радвам се, че съм полза на всички вас!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Чакам резултата, кърка в момента, но мирише хубаво. Въпреки, че наближавам 55 и съм жена, съм зле с готвенето. Доскоро съпругът ми беше кулинар и готвеше фантастично. Преди 3 години почина и освен всичко лошо, се оказа, че мога да правя спагети, спагети, пържени картофи. Не съм мързелана, докато съпруга ми готвеше аз проектирах и дори не бях допусната в кухнята. Пробвах много неща, но сънът ми яде от уважение към мен. Надявам се, след като усещам миризмата, да ми помогнете с лесни и вкусни рецепти. :)

    ОтговорИзтриване
  9. Здравейте,
    Радвам се, че сте се спряли на моята рецепта. Надявам се резултатът да е отличен и да се хареса на вас и вашия син!
    Поздрави и успех в кулинарията! :)))

    ОтговорИзтриване
  10. Браво,поздравления!!! И аз пробвах рецептата,за сега още не е готова,но се надявам да стане "да си оближиш пръстите" :) Ще пробвам и от другите ти рецепти,има доста интересни :)

    ОтговорИзтриване
  11. Присъединявам се и аз към благодарностите!!! Сега съм оставила гозбичката на слаб огън, докато стане готова...мен не ме бива в готвенето...но откакто следвам точно онлайн рецептите от блога ...задобрявам :)
    Благодаря за точните описания и за снимките ;)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че мога да ви помогна в кулинарните начинания!
      Поздрави! :)

      Изтриване
  12. Браво за чудесния блог! Прегледах го и има много интересни рецепти, които ще опитам! Днес правих картофената яхния, но с месо. Получи се много вкусно. Нямам търпение да пробвам и поне 10 от другите рецепти. :-))
    Поздрави,
    Зори

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря за рецептата! Стана много вкусно и всички си сложихме допълнително.
    Ще пробвам и други рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам на вкусния резултат, който се е получил! Ще се радвам да споделите резултатите и от други мои рецепти.
      Поздрави!

      Изтриване
  14. Благодря Надя! Благодаря за това, че си решила да споделиш уменията за приготвяне на вкусни ястия. Аз съм момче (малко над 60) и живея сам така,
    че си готвя по такива рецепти (неволята учи) :)). Такава яхния готвеше дядо ми. Само като видях снимките и ми се дояде. Ще я пробвам във всички случаи.
    Най-сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и аз за оказаното доверие, надявам се да се получи така както е във вашите спомени.
      Сърдечни поздрави и от мен! :)))

      Изтриване
  15. Яхнията стана много вкусна, благодаря ти за тази хубава рецепта. Преди да изключа яхнията добавих малко брашно размито с вода за да стане по гъстичка яхнията :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че рецептата ви е харесала. Аз също понякога слагам лъжица-две размито с малко вода брашно, но слагам само ако преценя, че има нужда, за да се сгъсти.
      Поздрави! :)

      Изтриване
  16. Прекрасна рецепта!Пробвала съм и други,но тази е номер едно!Благодаря,Надя,че споделяте с по-неопитните вашите знания.Много ни помагате!
    Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  17. Аз също благодаря за милия коментар.
    Сърдечен поздрав! :)

    ОтговорИзтриване
  18. За 2-ри път готвя по Вашата рецепта и се получава фантастична!!! Благодаря Ви! Весето

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че рецептата Ви е харесала. Ще се радвам да опитате и други мои рецепти и да споделите резултата.
      Сърдечен поздрав! :)

      Изтриване
  19. Браво,до тук добре.Изви ни ме за невежеството,но почти е готово.може ли да му сложа половин буркан телешко месо и после в тавата и във фурната леко да се запече
    .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубавото на кулинарията е, че можете да проявите творчество и фантазия, така че давайте смело с телешкото и после ще се радвам да споделите резултата! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  20. Стана страхотна яхния,моля публикувайте повече такива рецепти

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, че ще публикувам, когато ми е възможно. Очаквам от Вас предложения какви рецепти желаете да публикувам.

      Успешен ден!

      Изтриване
  21. Здравейте и благодаря за чудесната семпла рецепта, точно това търсех :) Снимките са чудесно допълнение, ще си позволя една препоръка - смятам, че ще е полезно да добавите и информация за приблизителното време за готвене (+евентуално за приготовления преди това). За начинаещи като мен това си е доста важно :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за препоръката, замислям отдавна да включа времето на приготвяне на ястията, но все забравям да го засичам :)))
      Поздрави!

      Изтриване
  22. Благодаря!..Вече втори път я готвя вкъщи и всички я харесват.Лесно и вкусно!

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря ти за рецептата, не съм ял толква вкусна яхния от много време.Аз само увеличих малко водата~~600мл

    ОтговорИзтриване
  24. Здравей,Надя случайно да имаш някоя рецепта (свинско с картофи) .Ще можеш ли да я публикуваш.Аз съм този от публикацията на 30–01–14 НАЧИНАЕЩ....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,
      Съжалявам, но на този етап нямам такава рецепта, тъй като аз самата не готвя такова ястие. Като съвет за свинското: първо го свари в отделен съд с вода, като трябва да отпениш или прецедиш бульона. Месото добави към картофите преди да ги залееш с водата ( използвай и бульона на месото). Успех!

      Изтриване
  25. Добра рецепта , аз добавих и брашно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, аз също слагам лъжица-две брашно.Всичко зависи от вида на картофите и гъстотата, с която искате да бъде яхнията.
      Поздрави! :)

      Изтриване
  26. Здравейте Надя,
    аз готвя за първи път и то по вашата рецепта, немога да не ви направя комплимент. Ще се отбивам често.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  27. Класика от детството, благодаря! По нашия край добавяме към тази яхния естрагон (тарос),

    ОтговорИзтриване
  28. Здравейте Надя :-) За втори път правя картофената яхния по вашата рецепта и става фантастична!Много се радвам,че намерих вашия сайт и за напред ще опитам още от страхотните ви рецепти!

    ОтговорИзтриване
  29. Благодаря на всички за милите коментари! Радвам се, че мога да ви помогна по този начин с кулинарните начинания!


    ОтговорИзтриване
  30. За първи път изпробвах вашата рецепта и се получи чудесна картофена яхния.Със сигурност няма и да е последния път, тъй като ястието се хареса от всички и бързо свърши.Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  31. Любимата ми яхния :) Благодаря ви за рецептата, точно , както от едно време :) Вкусно и лесно

    ОтговорИзтриване
  32. Страхотно описана рецепта!!! Поздравления! И страхотнна вкусотия... има точно БЪЛГАРСКИ вкус! <3 Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  33. Благодаря, чудесна рецепта :)))!

    ОтговорИзтриване
  34. Благодаря, чудесна рецепта: )))!

    ОтговорИзтриване
  35. По- хубава манджа не съм правила.Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  36. Благодаря за хубавата рецепта!

    ОтговорИзтриване
  37. Благодаря за хубавата рецепта! :)

    ОтговорИзтриване
  38. Благодаря за милите коментари! Искрено се радвам, че мога да бъда полезна!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  39. Тази рецепта е традиционната българска рецепта за картофена яхния и е чудесно, че си я публикувала, за да може да достигне до повече хора! Искрено ти благодаря!!!
    П.С. Единствено чубрицата не е добавена към необходимите продукти, но после е спомената. Но това не е нещо фатално, важна е цялата рецепта, а тя е много добре представена и е изклячително много ме улесни!
    Благодаря още веднъж!!!

    ОтговорИзтриване
  40. Супер! Хапнахме я с братовчедката - аз я направих! :)

    ОтговорИзтриване